Lees meer in Tableau magazine, met veel meer beeldmateriaal.
Anja Frenkel, Tableau-maakster van vrijwel het eerste uur: ‘Ik heb het tijdschrift 33 jaar met enorm veel passie en plezier geproduceerd. De laaste jaren als eenmansbedrijf was het organisatorisch veelomvattend. Een breder platform en reorganisatie voor de toekomst was noodzakelijk. Ik vertrouw er op in Lenthe een geschikt uitgeefhuis voor Tableau te hebben gevonden.’
Dominique van der Mee, hoofdredacteur bij Stichting Lenthe, is blij met de aanwinst: ‘Lenthe is al ruim twintig jaar een uitgeefhuis voor mensen die actief zijn in kunst, cultuur en filantropie. Het kwaliteitsmerk Tableau hebben we inmiddels grondig geanalyseerd. Behalve zorgen voor de productie en distributie van een vernieuwd tijdschrift en digitale omgeving, voegen we verschillende activiteiten toe voor lezers en adverteerders.’
Lenthe-uitgever Johan Dijk ziet uit naar het aanreiken van meer diensten aan relaties zoals musea, galeries, veilinghuizen, evenementen: ‘We gaan ons actief en ook online richten op buitenlandse liefhebbers en verzamelaars. Zowel de hier residerende expats als de reizigers die onze steden aandoen op zoek naar kunst en cultuur gaan meer in aanraking komen met Tableau.’
Medio mei ligt de nieuwe Tableau in de brievenbus van de abonnees en is enkele dagen later verkrijgbaar in de losse verkoop in tijdschriften- en boekhandels.
Lees meer in Tableau magazine, met veel meer beeldmateriaal.